Blogia
El Principito

Catalunya-La Mancha vs Argentina

Catalunya-La Mancha vs Argentina Hoy tiene lugar una de esas pachangas futboleras que sirven para que los fervientes nacionalistas tengan sus dosis de exaltación erotico-festiva-nacionalista. La selección de Cataluña-La Mancha se enfrenta a Argentina con numerosas ausencias. Entre ellas, la del jugador que daba nombre a esta nueva selección, Andrés Iniesta. El joven jugador, nacido en Albacete, ha sido baja de última hora debido a una lesión poco común, vergüencitis aguda. O yo estoy peor en Geografía de lo que pensaba o Albacete pertenece a Castilla-La Mancha. También es posible que Carod Rovira, emulando a Alejandro Magno, haya decidido lanzarse a la conquista de territorio apache y extender el imperio catalán más allá del Ebro y haya empezado por tierras manchegas. De este modo, Albacete debe pertenecer ya a ese concepto ficticio de invención catalana llamado "Païssos Catalans". Hay temas tan serios que sólo pueden ser tomados en broma.
Lamentable es el tratamiento de TV3 de todo lo que rodea a esta exaltación del nacionalismo más vernáculo, el de pa amb tomàquet, que se lleva a cabo con la excusa de unos encuentros deportivos. No deberían olvidar que se trata de una televisión pública y que no todos los catalanes somos independentistas sin dejar de ser, por ello, tan catalanes como los que alzan banderas independentistas. El servilismo de TV3 es deleznable pero manido. Ahí radica el problema, se ha producido en tantas ocasiones que ya no le extraña a nadie.
En la previa a los partidos una manifestación con pancartas que esgrimían ese lema: "Volem seleccions catalanes. No entiendo quien ha legitimado a estos señores para utilizar la primera persona del plural y hablar en nombre de todos pero ese ya es otro cantar... Vinga tu, fot-li fort Andreu!! (Andreu Iniesta)

31 comentarios

anonimo -

ufff que valiente xati, amenazar se te da bien

el xati -

oye tu pareces ser muy espavilaoo eeee,,,mas trankilo xk sino te las veras konmigo!!! visca catalunya independent!

El Principito -

Estimado king kong. la uestión es definir quien se encuentra detrás del "volem" porque yo soy igual de catalán que tú y no "vull"

king kong -

Pren nota Principito

1-Televisió espanyola en principi també hauria de representar els catalans i no ho sembla.
2-"Paissos Catalans" està mal escrit, va amb un essa.
3- Dir "Volem seleccions catalanes" és la manifstació d'una voluntat col·lectiva. No entenc perquè els hauries de legitimar, per sort no cal i, com a mínim, encara existeix la llibertat d'expressió.

PPCC 1714 -

Permeteu-me que us recomani un llibre: Història dels Països Catalans, escrit per Albert Balcells catedràtic d'història de l'UAB, membre de l'Institut d'Estudis Catalans (equivalent a la RAE d'Espanya) i Creu de Sant Jordi des de 1990, quan encara era un premi que no el tenia qualsevol.

El Principito -

la verdad es que no estoy acostumbrado a que la gente esté de acuerdo conmigo y me estoy empezando a preocupar.

Ruso -

Ves Principito? el número de comentarios que ha tenido este artículo habla por si solo. Así que olvídate de monólogos como el de los hobbies y dale al pueblo lo que te pide, dale su opio.:D
Enga nene, un saludo

Amigo Gagarin -

JO! Me pasa lo mismo que a Víctor, no me gusta estar de acuerdo contigo.
Una corrección, el término de Països Catalans es un invento, de 1962, y para ser más concretos, de un valenciano, Joan Fuster.
Aunque en lo genérico, a mi ver tanta estelada en el Camp Nou me dice que más que el fútbol hay hambre de patriotismos. Y de separatismo.

Chica -

I el tema de la selecció catalana, una altra eina més de la burgesía catalana per enfrontar a la gent. I tú vas i t'empasses la seva propaganda.

Tú mateixa.

Chica -

Oye, PPCC, me quieres decir dónde he despotricado contra alguien? ¿En qué momento he despotricado contra Catalunya? Resulta que vas a ser otro loro de repetición de la propaganda rancia del tripartit donde como no tienes argumentos, ya me has puesto la etiqueta de nacionalista espanyola.
No has entendido nada de lo que he escrito, porque ni te has parado a leerlo.
Cualquier cosa que sea pensar diferente a vosotros, le ponéis la etiqueta.
Me parece patético, te lo digo en serio.

Yo amo a mi tierra igual o más que tú, y no me salgas con el rollo victimista dels més febles. Els més febles són extremadura i andalusía, per posar-te un exemple.

"Aquesta és la gràcia de la condició humana, tots sóm diferents". Jo diria que sóm diferents als micos o als ocells. Els humans ens assemblem moltíssim, les diferències són ínfimes. Però per a tú són motiu de divisió i enfrontament. Excusa per aixecar noves fronteres.
Per mí, com a comunista, són motiu d'alegria i diversitat, però per buscar la unió i el treure fronteres entre els pobles.

Salut.

El Principito -

No claro, no pasa nada. Tampoco pasa nada por muchas otras cuestiones que hacen que los nacionalistas secesionistas pongais el grito en el cielo.
Lo que a mi me molesta particularmente de Cataluña y Euskadi es su clase política nacionalista, que venden la moto de que hblan en nombre de todo un pueblo. Aunque os joda, yo soy igual de catalán que los que sois nacionalistas. lo malo es que para vosotros somos catalanes de segunda categoría

Marta -

Pabli, tú sigue pa'lante tal y como eres, con tus ideas y opiniones!! Y a quién no le guste, que no mire!

PPCC 1714 -

El problema Chica i principito es que sou nacionalistes espanyols i només el sabeu defensar criticant i despotricant els demés. No sabeu fer una defensa en positiu del vostre nacionalisme que sempre s'ha de buscar els culpables a Euskadi o Catalunya? Per què sempre s'ha d'atacar al més feble?
Si es vol fer un partit de la selecció catalana es fa i punt. Que jo sàpiga tots seguirem dormint i no passarà res per que demanem i ens manifestem per una cosa la qual vosaltres no esteu d'acord. Bé aquesta és la gràcia de la condició humana, tots som diferents.

El Principito -

Estimado Kim, si no vale la pena, no lo hagas, no te molestes.
La web no cambiará, seguirá siendo un lugar en el que expresar mis ideas y que los demás, como tú, hagan lo mismo. Lamento que te moleste que exprese mi opinión porque a mi no me molesta que tú expreses la tuya

KiM -

Jo t'anava a felicitar el bon any però veig que no val la pena... Canviarà la web en el 2005?

Chica -

Oleee!! Me acabo de meter en el meollo!! Pues nada, decir que estoy de acuerdo con Principito. Estoy en contra del nacionalismo como arma política para separar a la clase obrera, a la gente. Como arma arrojadiza que sirve únicamente para buscar a toda costa "fets diferencials" en vez de hechos que cohesionan y unen. Como veneno que vienen inoculando las burguesias más rancias para comerse ellos solos la parte del gallinero que han de compartir por cojones con el estado entero.
Si los nacionalistas supieran que els Segadors era un grito del campesinado contra la burguesía local, contra sus patronos, que eran catalanes...

Y no estoy en absoluto en contra de los nacionalistas en sí. Parte de mi familia lo es y los quiero y los respeto muchísimo, por supuesto.
Una cosa es la gente, y otra muy distinta la clase dominante, pozo de podredumbre y mezquindad.

Salut i bon any nou a tothom!

El Principito -

Marquinho,¿conoces la diferecia entre el nacionalismo centrifugo y el centrípeto? Sobran las palabras entonces... yo jamás he dicho que no sea nacionalista sino que estoy en contra del nacionalismo vernáculo

marquinho -

[...]Catanha no és un ex jugador del Málaga i del Celta brasiler que va jugar amb Espanya? Christensen no és un jugador d'ascendència danesa

El Principito:
¿Quien ha dicho que me parezca bien lo de Catanha o Christiansen? No lo comparto.

Clar. Per jugar amb España o amb Catalunya s'ha de tenir l'RH de la terra. I això no és nacionalisme Principito? Nosaltes, els espanyols. Nosaltres, els catalans. I ells.

Bon any nou a tothom.

El Principito -

No mezcles temas. Estamos hablando del nacionalismo no de Carod Rovira. Carod Rovira, ya que mencionas el tema, es un inmoral por pactar una tregua en Cataluña

Anónimo -

Com dius tu, m'encanta veure com es posen coses que no s'han dit en boca d'un altre. Carod-Rovira és una persona amb un ego mol pujat el qual s'ha cregut que ERC és el seu hortet com va passar amb Pujol i Catalunya o Pujol i CiU. Ara bé crec que és injust com fan alguns mitjans de comunicació (no tu, que jo sàpiga) que diuen que Carod-Rovira és un terrorista. sencillament és una persona amb uns ideals i que va fer una pífia política considerable tenint en compte el càrrec que ocupa. Però al cap i a la fí és humà tothom té dret a equivocar-se

El Principito -

¿Quien ha dicho que me parezca bien lo de Catanha o Christiansen? No lo comparto. Sin embargo, hay una difrencia. ellos ostentaban la nacionalidad española a nivel legal cosa que Iniesta no puesto que no existe la categoría legal de nacionalidad catalana.
En serio, te vendría bien viajar un poco y estudiar la Historia de España fuera de Cataluñapara darte cuenta de que el nacionalismo catalán que os vnde Carod Rovira es una falacia

PPCC 1714 -

Gràcies per les teves recomanacions Principito, a tu també et fa falta conèixer més gent independentista ja que no tots som tant tancats i irracional com tu ens pintes.
Estic d'acord amb tu que Iniesta no té per què que jugar amb Catalunya, no és català. Però, corregeixme si m'equivoco: Catanha no és un ex jugador del Málaga i del Celta brasiler que va jugar amb Espanya? Christensen no és un jugador d'ascendència danesa que va jugar amb Espanya i fins i tot va marcar un gol?
Sembla que la palla sempre es veu en l'ull de l'altre i la biga en el teu mai es veu.

El Principito -

Estimada Esther, me consta que, muy a mi pesar, fuiste a la manifestación de pa amb tomàquet. Que hi farem. Yo nunca he dicho que no podais luchas por vuestros ideales, yo lo hago por los míos.
Víctor, me alegro que coincidamos por una vez en algo ;)
Decano, yo digo NO a las selecciones catalanas porque son una stratagema política que alenta a los separatistas

decanodiego -

Recuerdo que hay por ahí una Academia Valenciana de la Lengua... Por cierto, aún sin ser nacionalista, ¿por qué decir no a la selección catalana? Yo estaría orgulloso

Víctor -

Madre mía, estoy totalmente de acuerdo con Principito!! Me estará pasando algo? Me habrán sentado mal tantos turrones? ;) Feliz Navidad.

Esther -

Hola...la veritat és que no m'agradaria entrar ara en qüestions polítiques ni res per l'estil ja que no ve a sant de res i ja n'hem parlat més d'un cop...
Jo vaig anar a la manifestació i la veritat és que n'estic ben orgullosa!!!!!
Trobo que tothom té dret a manifestar-se per lluitar pels seus ideals i expressar-los lliurament!! Al igual que les manifestacions del 12 d'Octubre, les diverses manifestacions que fan els ocupes i moltes altres... Un altre tema és si compartim o no els seus ideals. Però el que està molt clar és que el carrer és de tots i tenim el mateix dret a manifestar els nostres pensaments. No trobo gens coherent que pq no els comparteixis ja hagis de menysprear i ridiculitzar-la.
Un altre tema és el de Iniesta... el cert és escandalós i molt vergonyos... jo quan em vaig entarar vaig al·lucinar!! Hi ha coses que realment no puc arribar a entendre... volen (en teoria) seleccions catalanes i són els primers que no compleixen aquests ideals... Què fem realment lluitan per aconseguir seleccions catalanes si ells mateixos se'n van a buscar jugadors fora???
Tot plegat trobo que és una lluita totalment inútil...

Bé... espero que encara vulguis que segueixi escrivint principito...JE,JE...

El Principito -

Me encanta la facilidad que teneis para poner en mi boca cosas que jamás he dicho. La unidad de la lengua está fuera de toda duda puesto que así lo afirma el TC.
Sobre la denominación de Paissos Catalans, veo que estás muy desinformado. Se trata de una denominación artificial cuya único punto en común es una lengua puesto que la Historia de Valencia, Baleares, Catalunya,etc... es muy diferente. Por lo tanto, si una nación es aquel territorio con una cultura, una gente, una lengua y una cultura en comun, los Paissos Catalans no existen como nación. Es un invento político. De hecho, fuera de Catalunya, aborrecen este término pero para saberlo hay que salir del Ebro, claro. Te lo recomiendo, viaar es la mejor medicina contra el nacionalismo vernáculo

PPCC 1714 continuació -

Per tant si tu consideres que a València es parla valencià, a l'Argentina es deu parlar argentí, a Mèxic, mexicà, a Colombia, colombià. NO??

PPCC 1714 -

Mira jo vaig anar a la manifestació no em fa cap tipus de vergonya reconeixe-ho, trobo que el partit de la selecció catalana és, malauradament, un acte de reivindicació nacional que no tindria que existir ja que som una nació, t'agradi o no, i se'ns nega el dret d'existir, en el qual cada persona és lliure de participar-hi o no. Sobre el lema de la manifestació, sincerament, trobo que és una imbecil·litat posar-se a discutir sobre un lema: Volem seleccions catalanes ara!! Que no ofén ni molesta a ningú, si aquest lema t'ofén, existeixen clíniques i especialistes per fer-to mirar.
Segon i molt important. Tot i les nostres desavinençes polítiques t'imaginava una mica més llarg de mires Principito i em sorprén que una persona feta i dreta com tu no pugui comprendre el per què de la denominació de Païssos Catalans. Doncs veuràs, els Païssos Catalans són una realitat nacional i cultural en el qual una nació comparteix una única cultura i el nexe d'aquesta és la nostra llengua. L'endevines??? Sííí!! Molt bé Principito és el català aquella llengua que té més parlants que altres llengües oficials de la Unió Europea com el portuguès, el danès, el maltès, l'estoni, el lituà o el letonià, i que el PP va fer tots els possibles per desmembrar-la creant una llengua totalment artificial sense base històrica ni filològica com és el valencià. Una llengua en que la majoria de filòlegs catalans i no catalans han descosellat la seva creació dient que és una aberració a la cultura d'un poble.

El Principito -

Y a mi, y la botifarra amb monchetas! jajajaja bueno, me estaba riendo un poco de él pero creo que lo voy a nominar para que abandone la web, ya no divierte

Indòmita -

A mi me encanta el pa amb tomàquet!;p
Por cierto, te veo muy suelto linkeando a ciertos personajes...